| Auteur |
Bericht |
![[Post New]](/forum/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 02/12/2009 12:14:13
|
_vandewinkel
|
hallo,
Wij hebben een appartement op de 3de en een gedeelte van de 4de verdieping. Op de 4de verdieping willen we een dakterras aanleggen. Het dak is officieel van de VVE. De bouwvergunning is al rond. De VVE eeft mondeling toestemming verleend, alleen moet dit nog officieel in de splitsingsakte worden gewijzigd.
Achter ons dakterras bevind zich een schuine nokruimte. Deze nokruimte kan worden benut door onderburen die daaronder een zolderkamer hebben. Nu wil een van deze buren daar dakramen gaan plaatsen, die dan uitkijken op ons dakterras. Kan dat zomaar? Is er geen regelgeving over schending van privacy?
|
|
|
 |
![[Post New]](/forum/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 02/12/2009 17:38:17
|
_PPuk
|
Kan dat zomaar? Is er geen regelgeving over schending van privacy?
Nee maar een appartementen complex betekent een beetje samenwonen en leven.
Ook voor deze zaken dient men zich bij de vve te melden
|
|
|
 |
![[Post New]](/forum/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 19/01/2010 01:02:24
|
_tuinvrouw
|
Waarom denkt u wél rechten te hebben (die nog niet eens door de VVE zijn goedgekeurd), en uw buren toch wat te mogen verbieden?
"Ons" dakterras? U heeft er nog geen toestemming voor, en het was toch nog niet aangelegd?
Het zal u verbazen, maar uw buren hebben net zoveel rechten als u.
Geen enkele, dus, als de VVE het niet goedkeurt. Het dak is nl. van de VVE, dus u heeft beiden officiele goedkeuring nodig. Schriftelijk, na een rechtsgeldige vergadering. En anders kunt u de boel op eigen kosten weer afbreken, als de VVE dat eist. Nu maar hopen dat er een goede bestuurder zit.
Koop geen appartement als je geen verstand heb van het appartementsrecht.
|
|
|
 |
![[Post New]](/forum/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 20/01/2010 12:40:42
|
_vandewinkel
|
Ik weet niet waar u leest dat ik zeg ergens recht op te hebben? Ik heb nergens recht op. Ik vraag alleen of er ergens iets op papier staat over privacy. En ik noem het voor het gemak 'ons' dakterras omdat wij het plan hebben om er een dakterras te bouwen. Wij hebben inderdaad nog geen officieel ondertekend document. Maar daar zijn we dus mee bezig, inderdaad, samen met de andere buren, in goed overleg.
|
|
|
 |
![[Post New]](/forum/templates/default/images/icon_minipost_new.gif) 22/01/2010 20:37:54
|
_vama
|
In titel 4 boek 5 van het burgerlijk wetboek staat e.e.a. omschreven aangaande verplichtingen en rechten van naburige erven.
|
|
|
 |
|
|