sluiten
De website van Vereniging Eigen Huis kan op oudere browsers mogelijk niet volledig correct werken.
Installeer de nieuwste versie van Internet Explorer of gebruik een andere browser zoals Google Chrome of Mozilla Firefox.
Jaarrekening en andere financiën

Jaarrekening en andere financiën

Een VvE moet ieder jaar een jaarrekening en een begroting opstellen. Hiermee legt het bestuur financiële verantwoording af aan de andere VvE-leden.

Het is de taak van een VvE om inkomsten en uitgaven goed op elkaar af te stemmen en een reservefonds op te bouwen. Dit doet uw VvE in een financieel plan. Om de uitgaven te bekostigen, betalen alle VvE-leden servicekosten waarmee onder meer ook de verzekeringen van het complex van worden betaald.

Het rerservefonds is van alle VvE leden. Bij de inkomstenbelasting moet iedere appartementseigenaar zijn aandeel in het reservefonds dan ook opgeven in box 3.

Alles over:

Plan het onderhoud

100x91_vve_ladderHeeft uw VvE het onderhoud goed geregeld?

Meerjarenonderhoudsplan