Actueel

Klanten tevreden over energiemaatschappijen

Geplaatst op 07 jun 2012 , bijgewerkt 07 jun 2012, 11:29

De algemene tevredenheid van klanten over hun energieleverancier  is gestegen van 7,3 in 2009 naar 7,6 in 2012. Dit blijkt uit een tevredenheid...

De algemene tevredenheid van klanten over hun energieleverancier  is gestegen van 7,3 in 2009 naar 7,6 in 2012. Dit blijkt uit een tevredenheidsonderzoek van Vereniging Eigen Huis.

Tevreden

Greenchoice en United Consumers eindigden in het tevredenheidsonderzoek bovenaan. Claudia Umlauf, beleidsadviseur bij Vereniging Eigen Huis, vindt het positief dat de energiemaatschappijen over de gehele linie een voldoende krijgen. "Ik had verwacht dat Greenchoice lager zou scoren. Greenchoice kreeg eind vorig jaar een flinke boete van de Nederlandse Mededingsautoriteit  (NMa) omdat het bedrijf in de fout ging bij de eindafrekening van mensen die verhuisden of overstapten naar een andere leverancier. Maar de klanten van Greenchoice weten dat niet of rekenen het hun maatschappij niet aan."

Klachten

Uit het onderzoek blijkt verder dat klanten steeds minder klachten indienen bij hun energiemaatschappij. Het aantal klachten is gedaald van 8% in 2009 naar 5% in 2012. Ook levert het overstappen naar een andere energiemaatschappij steeds minder problemen op. De belangrijkste reden om over te stappen is nog altijd het (lagere) tarief.

Bekijk het gehele tevredenheidsonderzoek.

Actuele onderwerpen

Vereniging Eigen Huis in de media