Veelgestelde vragen over het contract

1. Kan ik nog iets aanpassen nadat ik het aanbod heb geaccepteerd?

Wanneer je akkoord bent gegaan met het aanbod, wordt jouw aanvraag direct doorgestuurd naar de nieuwe leverancier. Als je vervolgens nog gegevens wilt wijzigen, kun je contact opnemen met de nieuwe leverancier. De contactgegevens van je nieuwe energieleverancier vind je in de bevestiging die je van Vereniging Eigen Huis ontvangt nadat je het aanbod hebt geaccepteerd. Het duurt maximaal 5 werkdagen voordat je bekend bent bij je nieuwe leverancier.

2. Ik wil graag alsnog afzien van mijn keuze. Hoe regel ik dat?

Wanneer je het aanbod hebt geaccepteerd en van ons de bevestiging hebt ontvangen, zijn je gegevens doorgestuurd naar je nieuwe leverancier. Om de overstap te annuleren, kun je contact opnemen met de overstapservice van de nieuwe leverancier zodra je van hen het welkomstbericht hebt ontvangen. Je hebt 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd en kunt dan kosteloos annuleren.

3. Wat voor contracten worden aangeboden?

Om jou een keuze te bieden, hebben we contracten met een looptijd van 1 jaar en van 3 jaar. Zo kun je bepalen wat het beste bij jouw situatie past. Wij kunnen je daarin niet adviseren omdat ook wij niet exact weten hoe de energieprijzen zich gaan ontwikkelen in de komende jaren. Als je voor zowel gas als elektriciteit kiest, moet voor beiden gekozen worden voor dezelfde contractperiode (1 of 3 jaar).

Voordelen 3-jarig contract

  • Zekerheid van de scherpe levertarieven voor 3 jaar.
  • Als de levertarieven in de markt stijgen, dan heb je daar 3 jaar lang geen last van.
  • Je hebt 3 jaar geen omkijken naar je energiecontract.

Voordelen 1-jarig contract

  • Je bent een jaar zeker van scherpe tarieven.
  • Na een jaar ontvang je van de leverancier een verlengingsaanbieding.
  • Mochten de energieprijzen zijn gedaald, dan kun je daar volgend jaar weer van profiteren.

4. Wat wordt het nieuwe termijnbedrag en kan ik deze nog aanpassen?

Je nieuwe leverancier krijgt jouw verbruiksgegevens van de afgelopen drie jaar van je regionale netbeheerder. Op basis van het gemiddeld jaarlijks verbruik over de afgelopen drie jaar (en dus niet op basis van het verbruik dat je bij je inschrijving hebt opgegeven) zal de nieuwe leverancier een termijnbedrag bepalen dat past bij je verbruik. Het termijnbedrag is het bedrag dat je maandelijks betaalt aan de leverancier. 

Tot op zekere hoogte kun je je maandelijks termijnbedrag bij de meeste leveranciers online eenvoudig aanpassen. Als je nog meer wilt verhogen of verlagen, gebeurt dit in overleg met je energieleverancier.

5. Wat gebeurt er nadat mijn contract afloopt?

Na afloop van je contract wordt deze automatisch omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd tegen de dan geldende variabele tarieven. Dit is wettelijk zo bepaald en werkt dus bij elke leverancier hetzelfde.

Met inachtneming van de opzegtermijn van 30 dagen, kun je daarna elke maand overstappen naar een andere leverancier of een nieuw contract voor bepaalde tijd aangaan bij je huidige leverancier.

Vrijblijvend inschrijven

Vrijblijvend inschrijven
De gemiddelde besparing van de Collectieve Inkoop Energie is € 300. Schrijf je vrijblijvend in en ontdek wat je kunt besparen. Ja, ik doe meekeyboard_arrow_right

Zo werkt het

Zo werkt het
Wij organiseren een energieveiling en sturen je een persoonlijk aanbod. Als je dit aanbod accepteert, regelen wij de rest. Lees meerkeyboard_arrow_right

Waarom we dit doen

Waarom we dit doen
Wij willen de woonlasten betaalbaar houden. Iedereen heeft recht op scherpe tarieven voor gas en groene stroom.   Lees meerkeyboard_arrow_right

Contactformulier

Contactformulier
Het antwoord op je vraag niet gevonden? Neem contact met ons op via het contactformulier. Bellen kan ook. We zijn te bereiken op (033) 450 7750 (ma - do 9.00 tot 21.00 uur, vr 9.00 tot 16.30 uur). Contactkeyboard_arrow_right