Jenneke en Paul

Waren er problemen tijdens de bouw? Hoe zijn die opgelost?

Op zoek naar een charmant huis in Vught - deel 5

Jenneke: ‘Op de meerwerklijst stond een uitbouw badkamer, inclusief bad, voor een bepaald bedrag. De eerste gesprekken met de aan het project verbonden badkamerleverancier waren top. We maakten al in een vroeg stadium een ontwerp en zochten spullen uit. Ons ontwerp werd later nagenoeg als standaard gebruikt voor de kopers die ook deze optie op de meerwerklijst aankruisten.

Toen wij echter de offerte kregen, bleek dat de leverancier het bad apart in rekening had gebracht. Met het argument dat de aannemer de uitbouw plus bad nooit voor een inclusiefprijs had mogen aanbieden. We wilden een nieuwe offerte, maar het was onmogelijk om een afspraak met de badkamerleverancier te maken. Het bedrijf had het te druk met andere klussen. Paul en ik voelden ons een nummer. We dachten vooraf: een huis kopen en laten bouwen, dat is iets leuks. Maar de lol was er helemáál vanaf.

We hadden geen rechtsbijstandverzekering, waren behoorlijk in paniek. Gelukkig schoot de contactpersoon van de aannemer ons te hulp. Zij zorgde ervoor dat wat gekreukt was weer rechtgetrokken werd. De offerte werd uiteindelijk gewijzigd. Daar zijn we haar heel dankbaar voor.’

Verder lezen? Ga door naar deel 6