Veelgestelde vragen over contributie betalen

Wanneer wordt de contributie afgeschreven?

Heeft u ons gemachtigd tot automatische incasso, dan wordt uw contributie rond 24 mei 2016 van uw rekening afgeschreven. Betaalt u per acceptgiro, dan ontvangt u op 14 april 2016 de factuur. Deze moet voor 1 mei 2016 betaald zijn. 

shutterstock_135007901

Hoe kan ik mijn contributie betalen?

U kunt uw contributie per acceptgiro en per automatische incasso betalen. 

Hoe kan ik de betaalwijze van mijn contributie wijzigen? 

U kunt uw betalingswijze wijzigen via uw persoonlijke profielpagina 'Mijn Eigen Huis'. Heeft u vragen over uw factuur? Bel dan naar onze Ledenservice op telefoonnummer (033) 450 77 50. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 - 16.30 uur. Vanaf 1 juli 2016 op maandag t/m donderdag van 09.00 - 21.00 uur en op vrijdag van 09.00 - 16.30 uur. 

Kan ik mijn contributie via iDEAL of met creditcard betalen?

Nee, op dit moment kan de contributie alleen via automatische incasso of acceptgiro betaald worden.

Kan ik mijn contributie in termijnen betalen?

Nee, het is niet mogelijk om uw contributie later of in termijnen te betalen. Zodra wij de contributie hebben ontvangen, kunt u gebruik maken van onze diensten. 

Waarom moet ik € 1,70 extra betalen als ik met acceptgiro de contributie wil voldoen?

Dit zijn kosten voor het laten drukken van optisch leesbare formulieren (de acceptgirokaarten) en het verwerken van de betaling bij de bank. Wij stimuleren betaling via incassomachtiging omdat dat de goedkoopste betaalwijze is. Het staat u natuurlijk vrij om per acceptgiro te betalen. De extra kosten die dat met zich meebrengt willen wij echter niet ‘verhalen’ op leden die kiezen voor betaling via incasso. Vandaar dat wij € 1,70 extra in rekening brengen bij u. 

Terug naar het overzicht veelgestelde vragen