Ervaringen van anderen

Hoe ervaren anderen de Slimme Energie Service?Leonie Schuur - gebruiker

'Toen mijn zoon op het Jeugdjournaal zag dat er een energieconvenant was opgesteld, besloten we zelf ook zoiets te maken. De lijst hangt in de keuken en er staat onder andere op: 

- Fietsen zodra het kan, in het uiterste geval pakken we de auto
- Doe de deur achter je dicht
- We eten minder vlees
- We spreken elkaar aan op elkaars gedrag.

Dus als we nu pasta eten en de kinderen vragen waarom er geen gehakt bij zit, wijzen we naar de koelkast. En als ik boodschappen wil gaan doen met de auto, krijg ik het meteen te horen hoor!'

Dat het gezin overstapte naar groene stroom en een slimme meter in huis haalde, paste ook helemaal in het convenant. Inmiddels bespaart het gezin al heel wat, vooral op de dagelijkse wasjes waar ieder gezin met jonge kinderen mee te maken krijgt. 'Heel handig dat ik in de app kan zien wanneer de stroom het goedkoopst is. Ik pas mijn planning erop aan.'

Ronnie Groenewold - Business Development Vereniging Eigen Huis

200x200-Bedenker-Ronnie'Wij vinden dat energie een te hoge kostenpost is geworden voor huizenbezitters. Ons einddoel: de energiekosten terug naar nul. Sterker nog, wij vinden dat mensen met zonnepanelen of windmolens geld moeten kunnen verdienen. Dat is ambitieus, maar we zoeken al jaren naar oplossingen die dit ideaal stapsgewijs dichterbij brengen voor onze leden. Zo ontstond ook het idee voor de Slimme Energieservice.'

Lees het hele interview

Sta ook sterker met bijna 750.000 leden