- Home
- Diensten
- Verzekeringen
- Veelgestelde vragen Eige...
Veelgestelde vragen Eigen Huis Verzekeringen
Heb je vragen? Kijk dan eens tussen de veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan via de chat contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Ja, als je een verzekering aanvraagt via Eigen Huis Verzekeringen, ben je direct verzekerd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.
Je krijgt eerst een voorlopige dekking. Vervolgens hoor je meestal binnen één werkdag of je verzekeringsaanvraag definitief geaccepteerd is. Houd daarom je mailbox (ook je spam) goed in de gaten.
In dit overzicht staan een aantal voorbeelden van risico’s die wij van de verzekeraar niet mogen verzekeren. Deze lijst is niet limitatief. De beoordeling en definitieve acceptatie van het te verzekeren risico ligt bij de verzekeraar. - Huizen met een herbouwwaarde van meer dan €1.500.00 - Huizen met meer dan 9 kamers - Huizen gebouwd van hout met rietendak - Monumentale panden - Woningen en inboedels die langer dan twee maanden worden verhuurd - Woningen en inboedels die zakelijk worden gebruikt - Woningen waarvan je de eigenaar niet bent - Woningen die langer dan 6 maanden leeg staan - Inboedels met een waarde van meer dan €125.000 - Bijgebouwen groter dan 60m2 - Garageboxen van meer dan 100m2 op een ander adres - Garageboxen met een herbouwwaarde van meer dan €100.000 - Woningen in het buitenland
Via de chat kun je vragen stellen aan de medewerkers van Eigen Huis Verzekeringen. De chatbutton staat rechtsonder aan deze pagina en onderaan de verzekeringspagina's op www.eigenhuis.nl/diensten/verzekeringen.
Eigen Huis Verzekeringen is via de chat bereikbaar op maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 21.00, vrijdag van 9.00 tot 16.30 en zaterdag tussen 10:00 en 16:00.
Het is niet mogelijk om zelf de ingangsdatum van je verzekering te wijzigen in jouw digitaal dossier. Mail je verzoek naar [email protected] met in het onderwerp 'Wijzigen ingangsdatum' en je polisnummer. Heinenoord past de ingangsdatum voor je aan. Let op: je kunt de ingangsdatum niet wijzigen naar een datum in het verleden. Een verzekeringsdekking kan niet met terugwerkende kracht ingaan.
Als het niet lukt een schade te melden, kan het zijn dat je een vraag nog niet hebt beantwoord. Om de schademelding af te ronden, moeten alle velden ingevuld zijn. Weet je bepaalde informatie niet? Vul dan 'Weet ik niet' in. Heb je alle velden ingevuld en lukt het nog steeds niet de schademelding te versturen? Stuur dan een e-mail naar [email protected]
Je kunt je verzekering zelf wijzigen in je klantportaal in het verzekeringsportaal. Hiervoor volg je deze stappen:
- Je meldt de schade via je klantportaal
- Heinenoord controleert de schademelding
- Indien nodig beoordeelt de schade-expert de schade
- Heinenoord beoordeelt of er dekking is
- Heinenoord handelt de schadevergoeding af
De duur van het volledige proces is afhankelijk van de schademelding. Hoe completer de schademelding is, hoe sneller Heinenoord de melding kan verwerken. Zorg dat je zoveel mogelijk informatie deelt. Upload al je foto’s, documenten, offertes en facturen en leg gedetailleerd uit wat er precies aan de hand is.
Heinenoord neemt binnen 2 werkdagen contact met je op over je schademelding.
Je kunt je verzekering zelf wijzigen in je digitaal dossier in het verzekeringsportaal. Hiervoor volg je deze stappen: - Ga naar het klantportaal en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord - Klik rechtsboven op 'Dossier' en ga naar 'Verzekeringen' - Klik op het 'potloodje' naast de verzekering die je wil wijzigen - Wijzig de verzekering en klik onderaan de pagina op 'Volgende' - Klik vervolgens onderaan de pagina op 'Verzenden' - Vul eventueel een aanvullende mededeling in en klik op 'Volgende' - Controleer in de samenvatting je gegevens, lees de akkoordverklaring en geef door middel van een vinkje aan dat je de akkoordverklaring hebt gelezen en begrepen en klik op 'Volgende' - Controleer je rekeningnummer en klik op 'Afronden' - Je verzekering is gewijzigd
Je ontvangt je factuur op de eerste van de maand. Beëindig je op deze datum of na deze datum je verzekering? Dan ontvang je automatisch nog de factuur voor de volledige betalingstermijn. Natuurlijk betaal je alleen voor de dagen waarop je verzekerd bent geweest. Laat je de automatische incasso slagen? Dan krijg je de te veel betaalde premie binnen twee weken van ons terug.
Nee, met een buitenlands rekeningnummer kun je geen verzekering aanvragen bij Eigen Huis Verzekeringen.
Het is op dit moment helaas niet mogelijk om zelf je rekeningnummer te wijzigen in je digitaal dossier. Je rekeningnummer wijzigen kan door een e-mail te sturen naar [email protected] Zet in het onderwerp 'Wijzigen bankrekeningnummer' en een van je polisnummers. Dan past Heinenoord het bankrekeningnummer voor je aan.
Nee, het is niet mogelijk om zelf je premie over te maken. Bij Eigen Huis Verzekeringen kun je alleen via automatische incasso betalen. Is de incasso meerdere keren mislukt? Mail dan naar [email protected] Heinenoord gaat samen met jou op zoek naar een passende oplossing. Het blijft wel jouw verantwoordelijkheid de premies op tijd te betalen.
Nee, het is niet mogelijk om met acceptgiro of iDEAL te betalen. De verzekeringen van Eigen Huis Verzekeringen kun je alleen met automatische incasso betalen. Is de incasso meerdere keren mislukt? Mail dan naar [email protected]. Heinenoord zoekt samen met jou naar een passende oplossing. Het blijft wel jouw verantwoordelijkheid om de premies van je verzekeringen op tijd te betalen.
Als de incasso niet slaagt, doet Heinenoord na ongeveer vijf dagen een nieuwe incassopoging. Wij vragen je daarom geen geld naar ons of Heinenoord over te maken. Mislukt de incasso ook de tweede keer? Dan doen zij daarna nog een derde en laatste poging de premie te incasseren. Slaagt de derde incassopoging niet, mail dan naar [email protected] Heinenoord gaat samen met jou op zoek naar een passende oplossing. Het blijft wel jouw verantwoordelijkheid de premies op tijd te betalen.
Nee, je kunt je verzekering niet op naam van iemand anders zetten. Moet je verzekering wel op een andere naam komen te staan? Dan kan diegene zelf een nieuwe verzekering aanvragen via onze website. Vervolgens beëindig je jouw verzekering in je digitaal dossier.
Je gebruikersnaam staat op de factuur van Heinenoord. Je e-mailadres is je gebruikersnaam van je digitaal dossier op het verzekeringsportaal. Als het dan nog niet lukt om in te loggen stuur dan een mail naar [email protected] Let op! Je kan niet inloggen met de inloggegevens van je ledenaccount van Vereniging Eigen Huis.
Wij geven een groot gedeelte van onze verdiensten terug als korting op de premie van de verzekeringen. Hierdoor kunnen wij jou als lid een zeer scherpe premie aanbieden. Om de kosten en de premies zo laag mogelijk aan te kunnen blijven bieden heeft Vereniging Eigen Huis gekozen om de verzekeringen uitsluitend digitaal aan te bieden met één keuze van voorwaarden. Je kan zelf veel doen via je digitale omgeving en we hebben een chat waar de je je algemene vragen kan stellen over de aanvraag en product.
Wij geven een groot gedeelte van onze verdiensten terug als korting op de premie van de verzekeringen. Hierdoor kunnen wij jou als lid een zeer scherpe premie aanbieden. Om de kosten en de premies zo laag mogelijk aan te kunnen blijven bieden heeft Vereniging Eigen Huis gekozen om de verzekeringen uitsluitend digitaal aan te bieden met één keuze van voorwaarden. Je kan zelf veel doen via je digitale omgeving en we hebben een chat waar je je algemene vragen kan stellen over de aanvraag en product.
Heinenoord is de partij waar Vereniging Eigen Huis de verzekeringen onderbrengt. Heinenoord heeft een volmacht om namens diverse verzekeraars verzekeringen af te sluiten en te beheren. Heinenoord doet bijna alles wat een verzekeraar ook doet. Alleen dragen zij niet de risico’s. Over de werkzaamheden van Heinenoord zijn afspraken gemaakt met de verzekeraars over welke werkzaamheden zij doen en welke bevoegdheden zij hebben. Bij Heinenoord hebben wij de mogelijkheid om verzekeringen onder te brengen bij een verzekeraar met onze eigen voorwaarden. Uiteraard moet de verzekeraar hier wel mee akkoord gaan. Als collectief kunnen wij onderhandelen met de verzekeraar over de premie en voorwaarden voor onze leden. De rol van Vereniging Eigen huis is dan ook de onderhandelingen met de verzekeraars.
Ben je niet tevreden over ons product of werk? Dan horen wij dit graag van je. Dit geeft ons de kans je op een goede manier te helpen. En het helpt ons onze producten en ons werk te verbeteren.
Wij nemen de klachtenbehandeling zeer serieus. Vinden we in het eerste contact geen oplossing, dan komt de klacht bij onze directie in behandeling. Wij beantwoorden je klacht binnen 10 werkdagen. Lukt dit niet? Dan laten wij je dit weten.
Je kunt een klacht over de verzekering indienen bij de directie van Heinenoord via [email protected].
Op verzoek van de verzekerde en/of de verzekeringnemer zal Vereniging Eigen Huis hier haar bemiddelende rol in hebben. Het verzoek daartoe kan per e-mail gedaan worden op [email protected]
Wij zijn aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Het Kifid bemiddelt tussen consumenten en financiële ondernemingen (www.kifid.nl). Vind je dat wij je klacht niet (goed) hebben opgelost? Neem dan binnen 3 maanden contact op met het Kifid. Dit instituut kan door de klager worden ingeschakeld voor een bindende uitspraak als de klager niet tevreden is over de oplossing. Als je geen gebruik wilt of kunt maken van de klachtenbehandelingsmogelijkheid via het Kifid of wanneer de termijn voor het indienen van een klacht is verstreken, kan het geschil inhoudelijk voorgelegd worden aan de bevoegde Nederlandse rechter.
Gegevens van het Kifid:
Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
www.kifid.nl
Wij zijn aangesloten bij het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Het kifid bemiddelt tussen consumenten en financiële ondernemingen (www.kifid.nl). Vind je dat wij je klacht niet of niet goed hebben opgelost? Neem dan binnen drie maanden contact op met het Kifid. Dit instituut kan door de klager worden ingeschakeld voor een bindende uitspraak als de klager niet tevreden is over de oplossing. Als je geen gebruik wilt of kunt maken van de klachtenbehandelingsmogelijkheid via het Kifid of wanneer de termijn voor het indienen van een klacht is verstreken, kan het geschil inhoudelijk voorgelegd worden aan de bevoegde Nederlandse rechter. Gegevens van het Kifid: Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, Postbus 93257, 2509 AG Den Haag www.kifid.nl
Ja, je moet lid zijn om verzekeringen af te nemen. Ben je nog geen lid? Geen probleem, wij zorgen ervoor dat je het eerste jaar gratis lid wordt. Dit geldt alleen als je niet eerder gratis lid bent geweest.
Nee, bij de Opstalverzekering via Eigen Huis Verzekeringen hoef je niet zelf de herbouwwaarde te bepalen. Dit doen wij voor je. Hierdoor ben je nooit onderverzekerd.
Bij de Opstalverzekering is glas standaard meeverzekerd, bij de Inboedelverzekering kun je ervoor kiezen om Glasdekking mee te verzekeren. Woon je in een appartement en heb je geen eigen opstalverzekering, neem dan contact op met je VvE of verhuurder en vraag na hoe het glas is verzekerd.
Ja, zonnepanelen zijn standaard meeverzekerd bij de opstalverzekering van Eigen Huis Verzekeringen.
Voor de meeste inboedel hoef je dat niet zelf te doen, wij doen dat voor je. Met de Inboedelverzekering van Eigen Huis Verzekeringen ben je tot €125.000 verzekerd en heb je tot dit bedrag de garantie dat je nooit onderverzekerd bent. Ook bijzondere bezittingen, zoals sieraden en kunst, zijn verzekerd, alleen niet onbeperkt. Als je meer wilt verzekeren dan de standaard dekking, kun je extra bijverzekeren.
Ja, je schuur, garage of tuinhuisje op je woonadres zijn standaard meeverzekerd in de opstalverzekering van Eigen Huis Verzekeringen. Losstaande bijgebouwen met een vloeroppervlakte groter dan 25 m2 of een garage op een ander adres zijn niet standaard meeverzekerd. Deze kun je wel aanvullend verzekeren.
Onder inboedel vallen de losse spullen in je huis. Denk hierbij aan een computer, wasmachine of eettafel. Onder opstal vallen je woonhuis, tuinhuis, schuur en alles wat daaraan vastzit. Bijvoorbeeld de zonnepanelen, warmtepomp en tuinbeplanting.
Als je inboedel ergens anders is opgeslagen, bijvoorbeeld in een garagebox, is deze beperkt verzekerd. Kijk hiervoor in de voorwaarden van het Woonpakket, artikel 2.5.2 Buiten de woning in Nederland.
Je inboedel is buitenshuis verzekerd als je de buitenhuisdekking hebt meeverzekerd in je inboedelverzekering. Twijfel je of je de buitenhuisdekking hebt? Bekijk dan je polisblad in je Je kunt al je verzekering zelf wijzigen of nieuw aanvragen in je klantportaal op het verzekeringsportaal. Heb je de buitenhuisdekking meeverzekerd, dan zijn de spullen die je meeneemt naar buiten verzekerd tot een maximum bedrag. Deze bedragen staan in de voorwaarden en op je polis. De buitenhuisdekking geldt alleen binnen Nederland en kwijtraken is niet verzekerd.
Eigen Huis VerzekeringenDe spullen in je garage of schuur op hetzelfde adres zijn meeverzekerd in de Inboedelverzekering. Deze ruimtes horen namelijk bij je woning. Deze bedragen staan in de voorwaarden en op je polis. De buitenhuisdekking geldt alleen binnen Nederland en kwijtraken is niet verzekerd.
Heb je een Inboedelverzekering via Eigen Huis Verzekeringen, dan is je inboedel tijdens het verhuizen beperkt verzekerd, namelijk alleen als de schade is ontstaan door bijvoorbeeld brand, ontploffing, aanrijding of blikseminslag. Schade door veelvoorkomende oorzaken als diefstal, storm of waterschade wordt niet vergoed.
Wil je meer zekerheid tijdens je verhuizing? Overweeg dan het inschakelen van een erkend verhuisbedrijf; verhuisbedrijven hebben vaak een verzekering die schade tijdens het verhuizen vergoedt.
Ja, dat gebeurt op de achtergrond, maar daar merk je zelf niets van. Met de Opstalverzekering van Eigen Huis Verzekeringen heb je de garantie dat je nooit onderverzekerd bent. In heel uitzonderlijke situaties heb je die garantie niet. Dat is dan specifiek zo met jou afgesproken en staat dan met een clausule beschreven op je polis.
Ja, dat gebeurt op de achtergrond regelmatig, maar daar merk je zelf niets van. Met de inboedelverzekering van Eigen Huis Verzekeringen heb je tot €125.000 de garantie dat je niet onderverzekerd bent.
Dat verschilt per verzekering. Wijzigen is bijvoorbeeld nodig bij een reisverzekering. Twijfel je of je de verzekering(en) moet wijzigen? Mail dan naar [email protected]. Je kunt je verzekeringen zelf wijzigen in je digitaal dossier.
Als de woning niet langer dan 2 maanden per jaar wordt verhuurd dan is er dekking op de inboedelverzekering. Check de voorwaarden wat deze dekking exact inhoudt.
Of je kinderen zijn meeverzekerd, kun je zien op de polis van het Woonpakket. Je kunt je kinderen meeverzekeren in de Aansprakelijkheidsverzekering zolang ze bij je in huis wonen. Onder kinderen vallen ook pleeg-, stief- en adoptiekinderen. Kinderen die voor studie uitwonend zijn en door jou als verzekeringnemer worden onderhouden, kun je meeverzekeren totdat ze 28 jaar zijn. Ook kinderen in een verpleeginstelling die door jou als verzekeringnemer onderhouden worden, kun je meeverzekeren.
Heb je de Inboedelverzekering van Eigen Huis Verzekeringen, dan ben je hier in de meeste situaties voor verzekerd. De Aansprakelijkheidsverzekering dekt dit niet. Deze verzekering is namelijk bedoeld voor schade die jij óf jouw gezin bij een ander veroorzaakt.
Ja, heb je de Aansprakelijkheidsverzekering van Eigen Huis Verzekeringen, dan ben je ook in het buitenland verzekerd voor aansprakelijkheid. De dekking is wereldwijd. Ben je in het buitenland voor zaken? Dan geldt de dekking niet. De Aansprakelijkheidsverzekering geldt alleen voor privéomstandigheden.
Wil je aanspraak maken op de Rechtsbijstandverzekering van Eigen Huis Verzekeringen, meld dan je verzoek zo snel mogelijk in je digitaal dossier. De meest recente polisvoorwaarden van de Rechtsbijstandverzekering kun je hieronder downloaden.
DocumentenMet de Opstal- en inboedelverzekering Super Uitgebreid is schade aan of verlies van je woning verzekerd. Je bent verzekerd als de schade is veroorzaakt door een plotselinge en onvoorziene gebeurtenis. Deze gebeurtenis moet plaatsvinden tijdens de looptijd van deze verzekering. Met een plotselinge en onvoorziene gebeurtenis bedoelen wij ook water dat onvoorzien de woning is binnengedrongen als gevolg van een overstroming van een niet-primaire waterkering. Waterkeringen zijn objecten, werken of constructies die water kunnen tegenhouden in geval van hoogwater. We maken onderscheid tussen primaire en niet-primaire waterkeringen. Controleer altijd de exacte omschrijving van de dekking in de voorwaarden.
Bereken je premieHeb je schade aan je auto? En ben je hiervoor verzekerd? Dan kun die laten repareren door een herstelbedrijf dat met ons samenwerkt. Een hersteller bij jou in de buurt vind je heel gemakkelijk op www.schadegarant.nl. Vul je postcode in en je ziet met welke herstellers bij jou in de buurt wij samenwerken.
Je ontvangt de groene kaart per e-mail op de dag dat je verzekering ingaat. Je kunt ook een nieuwe groene kaart aanvragen in je klantportaal op het verzekeringsportaal. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord, klik in het menu 'Ga naar' op 'Documenten', klik op het bestand 'Groene kaart' en download je groene kaart.
Ja, dat kan. Om je autoverzekering om te zetten naar een nieuwe of andere auto, hoef je je huidige verzekering niet op te zeggen; je wijzigt deze eenvoudig in je klantportaal. Zo loopt je huidige verzekering door en blijf je schadevrije jaren opbouwen. Je verzekering wijzigen of nieuw aanvragen in je klantportaal kan als volgt:
- Ga naar het klantportaal en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord
- Klik op 'Verzekeringen' en klik bij de juiste verzekering op 'Bekijk'
- Klik onderaan de pagina op 'Wijzigen'
- Vul alle nieuwe gegevens in, klik op 'Herbereken premie' en ga naar de volgende stap
- Klik op de 'Akkoordverklaring' en lees deze goed door
- Klik op 'Ja, ik ga akkoord' om de wijziging definitief door te geven
Je kunt de autoverzekering per direct wijzigen of vanaf een datum in de toekomst. Dit is afhankelijk van de overschrijvingsdatum van je (nieuwe) auto. Vanaf de dag dat de nieuwe of andere auto op jouw naam staat, moet je verzekerd zijn en moet de verzekering dus ingaan. Let op: heb je jouw huidige verzekering eerder al beëindigd met een datum in de toekomst en wil je deze omzetten naar je nieuwe auto? Vergeet dan niet deze beëindiging eerst in te trekken.
Heb je een nieuwe auto gekocht die nog niet op kenteken staat? Of importeer je een auto uit het buitenland en moet die nog gekeurd worden door de RDW? Dan kun je hiervoor nog geen verzekering berekenen en afsluiten. Even wachten dus tot je het kenteken hebt. Als je een verzekering bij Eigen Huis Verzekeringen berekent, kun je de verzekering meteen aanvragen en ben je direct verzekerd. Binnen één werkdag krijg je per e-mail bericht of je verzekering definitief geaccepteerd is.
Ja, in principe is het geen probleem als iemand anders in je auto rijdt. Diegene is dan gewoon verzekerd. Natuurlijk moet hij of zij wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Rijdt je partner, zoon of dochter vaker in je auto dan jij? Geef dan aan Heinenoord door dat hij of zij de regelmatige bestuurder is via [email protected]. Let op! Rijdt iemand anders schade met jouw voertuig? Dan kan dit gevolgen hebben voor je schadevrije jaren, bonus-malustreden en korting.
Heinenoord geeft een Artikel 34-verklaring af onder de volgende voorwaarden:
- Jouw voertuig was op de controledatum bij ons verzekerd
- Je hebt op tijd de juiste meldcode doorgegeven
Is bovenstaande het geval? Mail dan een scan of foto van de brief van de RDW naar [email protected] met in de onderwerpregel 'Artikel 34 verklaring'. Zodra we de mail hebben ontvangen, hoor je binnen vijf werkdagen of wij de Artikel 34-verklaring afgeven.
Autobeveiliging is onderverdeeld in 5 beveiligingsklassen. Weet je niet hoe jouw auto is beveiligd? Dan kun je de beveiligingsklasse het beste navragen bij je autodealer. De klasse vind je soms ook in je autopapieren. De 5 verschillende beveiligingsklassen hebben de volgende kenmerken: SCM klasse 1: SCM startonderbreker met eigen autoristatie SCM klasse 2: VbV/SCM alarmsysteem SCM klasse 3: VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie SCM klasse 4: VbV/SCM voertuigvolgsysteem
Nee, het is bij Eigen Huis Verzekeringen niet mogelijk om je autoverzekering op te schorten. Heb je het kenteken van je auto geschorst bij de RDW? Dan kun je de verzekering zelf beëindigen in je klantportaal op het verzekeringsportaal.
Vraag, bijvoorbeeld bij bepaald medicijngebruik, na een operatie of als je pas bent bevallen, aan je arts of je mag autorijden. Mag het van je arts, dan mag het van de verzekeraar ook
Ga je voor het eerst een auto verzekeren en heb je nog geen schadevrije jaren opgebouwd? Vaak is dit geen probleem en kun je je auto gewoon bij ons verzekeren. Dit is wel afhankelijk van een aantal voorwaarden. Voor elk jaar dat je een auto verzekert op jouw eigen naam en geen schade rijdt, bouw je een schadevrij jaar op. Hoe meer schadevrije jaren je opbouwt, hoe meer bonus-maluskorting je krijgt. Je start bij ons ook met nul schadevrije jaren met een mooie bonus-maluskorting. Hoe hoog deze korting is, hangt af van de verzekering die je kiest. Wanneer je een premieberekening maakt voor de autoverzekering zie je direct de voordeligste opties. Heb je een negatief aantal schadevrije jaren? We noemen dit ook wel 'malus'. Het is dan helaas niet mogelijk om je auto bij ons te verzekeren.
De premie van een autoverzekering is afhankelijk van verschillende factoren. Over het algemeen geldt de regel: hoe beter de dekking, hoe hoger de premie. Zo kies je bijvoorbeeld uit drie dekkingen: WA, WA Beperkt Casco of WA Volledig Casco (soms ook wel Allrisk genoemd), waarbij je bij WA voor minder schadeoorzaken verzekerd bent dan bij WA Volledig Casco. Bepaal dus eerst goed waar je je voor wilt verzekeren en welke schade je eventueel zelf kunt en wilt dragen. Ga niet alleen af op de prijs, vergelijk ook de voorwaarden.
Ja, dat kan. Bij de WA dekking en de WA Beperkt Cascodekking heb je standaard geen eigen risico. De dekking Volledig Casco kent een standaard eigen risico van €150 per schadegebeurtenis, maar die kun je bij het aanvragen aanpassen in €0. Je kunt ook kiezen voor een hoger eigen risico waardoor je premie lager wordt.
In Nederland is een groene kaart niet verplicht. Het is wel handig om deze in je auto te leggen, zodat je bij schade de gegevens bij de hand hebt. De groene kaart kun je op blanco papier uitprinten. In sommige landen is het wel verplicht de groene kaart bij je te hebben; in deze landen moet de kaart daadwerkelijk groen zijn, bijvoorbeeld in Turkije, Marokko en Rusland. Heb je een echte groene kaart nodig, stuur dan even een e-mail naar [email protected] met in het onderwerp 'Groene kaart nodig' en het polisnummer van je autoverzekering. De groene kaart wordt dan binnen 5 werkdagen naar het adres gestuurd dat ook op je polis staat.
Vanaf het moment dat je het kenteken van een auto overschrijft op jouw naam, ben je de eigenaar. De dekking voor Wettelijke Aansprakelijkheid is verplicht. Met deze dekking ben je verzekerd wanneer je met je auto schade veroorzaakt aan iemand anders of aan spullen van iemand anders. Je moet dit in ieder geval doen voordat je in de auto stapt en de openbare weg op gaat. Staat de auto op jouw naam, maar heb je nog geen verzekering geregeld? Dan riskeer je een boete. Dit is ook het geval wanneer je niet in de auto rijdt. Ben je van plan om langere tijd geen gebruik te maken van de auto? Dan kun je het kenteken laten schorsen bij de RDW. Als het kenteken is geschorst, kun je je autoverzekering zelf beëindigen in je digitaal dossier. Tijdens de schorsing mag je de auto niet gebruiken.
Bij het inruilen van je auto hoef je je oude auto natuurlijk niet meer te verzekeren. Je verzekering opzeggen is niet nodig. In je digitaal dossier op het verzekeringsportaal wijzig je makkelijk je verzekering naar je nieuwe auto. Op deze manier bouw je onafgebroken schadevrije jaren op. Ook blijft je polisnummer hetzelfde. Op de dag van de wijziging zijn beide voertuigen verzekerd. Daarna melden we je oude auto automatisch af bij de RDW. Alleen je nieuwe auto is dan nog bij ons verzekerd.
Ja, je kunt schadevrije jaren overdragen aan je (ex-)partner. Hiervoor vul je een afstandsverklaring in. Heeft jouw (ex-)partner zijn of haar verzekering bij een andere maatschappij afgesloten? Dan stuur je de ingevulde afstandsverklaring naar de andere verzekeraar. Heeft je (ex-)partner zijn of haar verzekering bij ons afgesloten? Mail dan een scan van de door jou getekende afstandsverklaring naar: [email protected]
Als je vragen hebt over een gemelde schade, kun je mailen ([email protected]) of bellen (088 - 423 00 25) naar Heinenoord. Vermeld, als je deze al hebt, het schadekenmerk in het onderwerp. Het schadekenmerk vind je in de bevestigingsmail van je schademelding. Heb je de schade nog niet gemeld, doe dat dan eerst via het klantportaal op het verzekeringsportaal.
Ja, je kunt de opgebouwde schadevrije jaren van je leaseauto overnemen op je autoverzekering. Vraag hiervoor een leaseverklaring op bij jouw leasemaatschappij en stuur een scan van de originele verklaring naar [email protected]. Bewaar de originele verklaring goed. Het kan zijn dat wij of de verzekeraar het origineel willen zien. Let op: wij kunnen de schadevrije jaren van je leaseauto alleen toepassen als je niet meer leaset; schadevrije jaren kunnen namelijk maar op één voertuig tegelijk worden toegepast.
Nee, je kinderen kunnen geen gebruikmaken van jouw schadevrije jaren. Zij bouwen zelf schadevrije jaren op wanneer én de auto én de autoverzekering op hun naam staat. Rijdt je zoon of dochter meer in jouw auto dan jij? Geef dit aan ons door via een e-mail naar [email protected]. Vermeld in het onderwerp 'Wijziging regelmatige bestuurder'.
Ja, je moet pechhulp dan wel aanvullend meeverzekeren. Pechhulp is bij de autoverzekering namelijk niet standaard meeverzekerd. Raak je betrokken bij een ongeval en kun je niet meer verder rijden met de auto? Dan is het wegslepen standaard verzekerd. Sluit je een autoverzekering af met de extra dekking pechhulp? Dan ben je ook verzekerd wanneer je als gevolg van pech of een technisch mankement niet door kunt rijden. Vaak kies je tussen pechhulpdekking in Nederland of Europa.
Ja, je kunt de schadevrije jaren van je motorverzekering overzetten op je autoverzekering. Let op: dit kan alleen als je motorverzekering is beëindigd. Schadevrije jaren kun je maar voor één voertuig tegelijk gebruiken.
Het aantal schadevrije jaren kun je vinden op je laatste polisblad en op elke factuur en je kan deze opvragen bij je huidige of vorige verzekeraar. Ook kan je de schadevrije jaren, die door de vorige verzekeraar bij Roy Data zijn aangemeld, kosteloos opvragen via Stichting EPS Roy Data is de landelijke database waarin verzekeraars schadevrije jaren van motorrijtuigen opslaan.
Ja, je kunt een groene kaart krijgen voor je caravan of aanhanger. Dit kan alleen als je auto, het trekkende voertuig, bij ons is verzekerd. Mail het kenteken en type van je caravan naar [email protected]. Vermeld in het onderwerp 'Groene kaart caravan/aanhanger nodig'. Je ontvangt de groene kaart dan binnen enkele dagen.
Nee, bij Eigen Huis Verzekeringen is het niet mogelijk om een doorlopende reisverzekering voor een korte periode af te sluiten. Ook hebben wij nog geen kortlopende reisverzekering in ons assortiment zitten. Onze reisverzekering is een doorlopende reisverzekering. Voordeel hiervan is dat je niet bij elke vakantie een reisverzekering hoeft af te sluiten.
Met de Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringen kan je kiezen voor een aaneengesloten reisduur van maximaal 90 of 180 dagen. Afhankelijk van jouw keuze ben je dus verzekerd voor maximaal 90 of 180 dagen aaneengesloten reisdagen. Kijk op je polis wat er verzekerd is.
Als je reis door een onverwachte vertraging en tegen je wil langer duurt dan 90 of 180 dagen, dan ben je langer verzekerd. Je moet dan wel op het eerst mogelijke tijdstip terugkeren naar huis.
Heb je de Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringen? Bel dan naar de NN alarmcentrale: +31 (0) 26 400 23 90. Dit nummer vind je ook terug in de polisvoorwaarden van de verzekering.
Heb je schade of heb je al hulp gekregen van NN Alarmcentrale? Bel dan 0800-732 25 48 57. De medewerkers van NN Alarmcentrale zijn 24 uur per dag bereikbaar.
Volg bij diefstal of verlies in het buitenland deze stappen: Doe zo snel mogelijk ter plaatse aangifte bij de politie en mail het bewijs van je aangifte naar [email protected]. Is aangifte doen daar echt niet mogelijk? Dan vragen wij je om een verklaring van de gebeurtenis en waarom aangifte doen niet mogelijk was. Meld je schade zo snel mogelijk in je Je kunt al je verzekering zelf wijzigen of nieuw aanvragen in je klantportaal. Je ontvangt dan meestal al de volgende werkdag bericht van de schadeafdeling. Heb je direct hulp nodig? Bel dan met NN alarmcentrale: +31 (0) 26 400 23 90. Dit nummer vind je ook terug in je polisvoorwaarden in je Je kunt al je verzekering zelf wijzigen of nieuw aanvragen in je klantportaal. De meest recente polisvoorwaarden van onze Reisverzekering kun je hier downloaden.
- Ga je naar een gebied met een groen of geel reisadvies? Dan biedt de reisverzekering gewoon dekking voor de zaken waar je normaal ook voor verzekerd bent. Dat geldt ook voor aanvullende dekkingen.
- Geldt er in het land waar je heen reist een quarantaineverplichting bij aankomst? Dan zijn de extra reis- en verblijfskosten niet verzekerd.
- Worden tijdens de vakantie de grenzen opnieuw gesloten, en moet je langer op de reisbestemming blijven? Dan zijn de extra reis- en verblijfskosten niet verzekerd.
- Raak je in het buitenland besmet met het coronavirus? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de alarmcentrale van je eigen verzekeraar. Die kan je verder helpen
- De reisverzekering biedt beperkt dekking tijdens een vakantiereis naar een land of gebied waar kleurcode oranje of rood geldt - Ga je naar een gebied met een oranje of rood reisadvies? Dan kun je geen beroep doen op de reisverzekering bij schade die te maken heeft met corona (bijvoorbeeld medische kosten en verblijfskosten) - Wel bieden we dekking voor risico’s die niet met corona te maken hebben (zoals gestolen bagage)
- De reisverzekering biedt dekking als de kleurcode tijdens een vakantiereis verandert van geel naar oranje. - Repatriëring of ander extra kosten (zoals bijv. reis- en verblijfkosten) vanwege corona worden niet vergoed, behalve als een verzekerde corona krijgt. Blijft verzekerde langer dan nodig op de bestemming, dan zijn corona gerelateerde schades niet meer verzekerd.
Wat is gedekt bij uitbraak van ziekte? Het op de bestemming uitbreken van een besmettelijke ziekte waardoor medische bezwaren ontstaan, is geen gedekte reden voor annulering. Wat is gedekt bij een negatief reisadvies? Reizen die ontraden worden door het MBZ zijn geen gedekte reden voor annulering. Wat moet ik doen als ik toch mijn vakantie wil annuleren? Je kunt altijd besluiten je vakantie niet door te laten gaan. Je bent met je annuleringsverzekering niet verzekerd voor annuleringskosten als gevolg van een negatief reisadvies of een reisverbod door het coronavirus. Je kunt het beste contact opnemen met je reisorganisatie of leverancier om te bekijken wat zij voor je kunnen betekenen. Check voor je op reis gaat daarom altijd het reisadvies en de polisvoorwaarden van je verzekering.
Met de Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringen ben je niet verzekerd als je aan snelheidswedstrijden, recordritten of betrouwbaarheidsritten meedoet, hiervoor aan het trainen bent of deze voorbereidt. Dit geldt ook voor skispringen, ijshockey en speedskiën. Heb je de aanvullende Wintersportdekking, dan ben je wel verzekerd tijdens deelname aan gästerennen en wisbiwedstrijden.
Ja, als je kind is meeverzekerd op de Reisverzekering, is hij of zij gewoon verzekerd op vakantie. De dekking geldt dus ook als hij of zij zonder jou op vakantie gaat.
Ja, je kind is verzekerd als hij of zij daar geen gevaarlijke werkzaamheden verricht. Dit zijn werkzaamheden die in de regel niet zonder het treffen van speciale maatregelen worden verricht. Houd wel rekening met de maximale aaneengesloten termijn van negentig dagen die de reis mag duren.
Nee, offpiste skiën en offpiste snowboarden zijn niet verzekerd bij de Wintersportdekking.
Dit staat op je polis. Thuiswonende kinderen kun je meeverzekeren. Als je kind bij de andere ouder woont en je kind is verzekerd op de polis van de andere ouder dan is je kind ook verzekerd als je hem of haar mee neemt op vakantie, dan is hij of zij standaard op jouw 'reisverzekering zonder kinderen' meeverzekerd.
Heb je een Reisverzekering van Eigen Huis Verzekeringen met Europa-dekking? Dan ben je verzekerd in Europa. Daarnaast ben je verzekerd in Armenië, Azerbeidzjan, de Azoren, de Baltische Staten, Canarische Eilanden, het Europese gedeelte van Rusland, Georgië, Kazachstan ten westen van het Oeralgebergte, Madeira, Moldavië, Oekraïne, Turkije, en Wit-Rusland.
Je bent ook verzekerd in de volgende niet-Europese landen aan de Middellandse Zee: Algerije, Cyprus, Egypte, Israël, Libanon, Libië, Marokko, Syrië en Tunesië.
Let op: je bent met Europa-dekking niet verzekerd op Bonaire, Sint Eustatius en Saba. Heb je gekozen voor werelddekking? Dan ben je overal ter wereld verzekerd.