Digitale toegankelijkheid
Vereniging Eigen Huis is er voor alle (toekomstige) huiseigenaren. Wij vinden het belangrijk dat iedereen bij ons terecht kan. Ook als je een beperking hebt. Daarom werken we continu aan het verbeteren van onze digitale toegankelijkheid.

Voor iedereen toegankelijk
Wij vinden het belangrijk dat iedereen gebruik kan maken van onze diensten en informatie op onze website. Daarom volgen wij de internationaal erkende richtlijnen voor digitale toegankelijkheid. De zogeheten Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2. Door deze richtlijnen te volgen, maken we digitale informatie gebruiksvriendelijker en creëren we een website die voor iedereen toegankelijk is. Dat doen we onder andere met:
- Kleurcombinaties met voldoende contrast
- Goed leesbare lettertypes in heldere tekstgrootte
- Formulieren met stapsgewijze instructies
- Herkenbare iconen en beschrijvende teksten bij afbeeldingen
- Mogelijkheid om te navigeren via het toetsenbord
- Mogelijkheid om tekst te laten voorlezen met een schermlezer
Doof of slechthorend?
Wil je telefonisch contact maar ben je doof of slechthorend? Dan kun je ons bellen via Tolkcontact Teletolk. Je kiest zelf hoe je met ons in contact komt. Via beeldbemiddeling waarbij een gebarentolk in beeld vertaalt wat er gezegd wordt. Of via tekstbemiddeling waarbij een tolk het gesprek omzet naar geschreven tekst.
Bel via Tolkcontact TeletolkBeluister Eigen Huis Magazine
Leden ontvangen tien keer per jaar het Eigen Huis Magazine thuis in de brievenbus. Voor wie blind of slechtziend is, of moeite heeft met lezen, is het magazine ook beschikbaar in gesproken vorm. Deze versie is verkrijgbaar op Daisy-cd en wordt aangeboden via Dedicon. Aanmelden kan via (0486) 486 486 of [email protected].