Huiseigenaar
VvE
NieuwsContact
BackHome
Kennisbank

Wij zijn ontevreden over onze VvE beheerder, wat kunnen we doen?

Zijn jullie ontevreden over de VvE beheerder, ga dan als volgt te werk: 

Verzamel de klachten

Verzamel eerst alle klachten over de VvE beheerder. Belangrijk is dat duidelijk en concreet wordt waar jullie niet tevreden over zijn. Alleen het feit dat jullie ontevreden zijn, is niet genoeg. 

Ga het gesprek aan

Ga met een afvaardiging van de leden een gesprek aan met de VvE beheerder. Laat aan de hand van concrete voorbeelden en documenten zien waar jullie niet tevreden over zijn. Bespreek met elkaar hoe dit kan verbeteren. Leg dit bijvoorbeeld met elkaar vast in meetbare afspraken.

Controleer de opzegmogelijkheid

Controleer of er een opzegmogelijkheid is in de beheerovereenkomst. En zo ja, wanneer. Dan weten jullie wanneer een eventuele nieuwe beheerder zou kunnen beginnen. Het is dan verstandig om al meerdere beheerders te hebben uitgezocht.

Hoe nu verder

  • Geschillencommissie VvE management: voor een klacht over beheerders die aangesloten zijn bij VGM NL
  • Voorbeeldbrief beëindiging beheersovereenkomst
  • 10 tips voor het vinden van een goede beheerder

Ook interessant in kennisbank

Deel deze pagina

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • mail
  • whatsapp

Direct naar

OpleveringskeuringBouwtechnische keuringHypotheekadviesJuridisch adviesCollectieve Inkoop ZonnepanelenBel de SpoedklusserviceEigen Huis Verzekeringen

Magazine

Magazine
PrivacystatementCookiebeleid & instellingenDisclaimerCVD-meldingAlgemene voorwaardenOpzeggen
facebookinstagramlinkedintwitteryoutube