- Home
- Word lid | Vereniging Ei...
- Veelgestelde vragen over...
- Veelgestelde vragen over...
Veelgestelde vragen over contributie betalen
Hier vind je veelgestelde vragen over de contributie van je lidmaatschap.

Heb je vragen over het Vve-lidmaatschap? Kijk dan hier. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Contributie
De contributie voor het lidmaatschap bedraagt € 34,25 per jaar wanneer je kiest voor automatische incasso. Als je op een andere manier betaalt, komt er € 1,90 administratiekosten bij. Voor Verenigingen van Eigenaars (VvE's) geldt een VvE-tarief.
Dit zijn de kosten die gemaakt worden voor de druk en verzending van de factuur. Wil je overstappen naar betalen via automatische incasso? Dit kun je eenvoudig aanpassen op je persoonlijke profielpagina 'Mijn Eigen Huis'.
De contributie kan jaarlijks aangepast worden met de inflatiecorrectie. Deze is gebaseerd op de prijsindex, zoals vastgesteld door CBS, peilmaand september. Een (eventuele) aanpassing vindt plaats per 1 mei en wordt in april bekendgemaakt in Eigen Huis Magazine. Per 1 mei staan de nieuwe tarieven op de website. Het aanpassen van de contributie is geregeld in de statuten van Vereniging Eigen Huis (art. 24.2 en 13.3 sub e).
Nee, een contributieverhoging op basis van de inflatiecorrectie is geen geldige reden om het lidmaatschap per direct op te zeggen. Dit kan alleen als de verhoging meer is dan de toegepaste inflatiecorrectie.
Je kunt je lidmaatschap opzeggen via je persoonlijke profielpagina 'Mijn Eigen Huis' of telefonisch via 033- 450 77 50. Je krijgt een e-mail of brief met de bevestiging. De opzegtermijn is 1 maand voor het einde van je lidmaatschapsjaar. Wanneer die afloopt, vind je ook op je persoonlijke profielpagina 'Mijn Eigen Huis'. Onze Ledenservice is bereikbaar op maandag t/m donderdag van 09.00 tot 21.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 16.30 uur.
Betalen
Je kunt het jaarlijkse contributiebedrag betalen via automatische incasso of op andere wijze. Betaal je niet via automatische incasso, denk er dan aan het betalingskenmerk bij de betaling te vermelden. Als je kiest voor een andere wijze van betaling, dan betaal je € 1,90 extra. Wil je overstappen naar automatische incasso? Dat doe je eenvoudig op je persoonlijke profielpagina 'Mijn Eigen Huis'. De nieuwe betaalwijze gaat bij het eerstvolgende contributiejaar in.
Nee. Betalen met iDEAL of creditcard is helaas (nog) niet mogelijk. Op dit moment kan de contributie alleen worden betaald via automatische incasso of bankoverschrijving.
Op je persoonlijke profielpagina 'Mijn Eigen Huis' vind je terug voor welke betaalwijze je hebt gekozen. Betaal je via bankoverschrijving en wil je dit omzetten naar automatische incasso, zet een vinkje bij 'automatische incasso' en bevestig je keuze met je wachtwoord. Ook als je al een factuur hebt ontvangen, kun je de betaalmethode nog omzetten naar een machtiging tot automatische incasso.
Met een machtiging tot automatische incasso geef je Vereniging Eigen Huis toestemming de contributie jaarlijks van je rekening af te schrijven. Je kunt de machtiging afgeven op je persoonlijke profielpagina ‘Mijn Eigen Huis’.
De contributie wordt eenmaal per jaar afgeschreven. Bij automatische incasso wordt het contributiebedrag halverwege de eerste maand van het nieuwe lidmaatschapsjaar geïncasseerd. Betaal je via bankoverschrijving, dan ontvang je twee weken voor het nieuwe lidmaatschapsjaar een factuur. Wanneer je nieuwe lidmaatschapsjaar ingaat, vind je terug op je persoonlijke profielpagina 'Mijn Eigen Huis'.
Betaal je via automatische incasso, dan ontvang je vooraf geen bericht. Het lidmaatschap wordt automatisch voor een jaar verlengd en de contributie wordt twee weken na ingang van het nieuwe lidmaatschapsjaar afgeschreven. Betaal je op een andere manier, dan ontvang je twee weken voor de verlenging van je lidmaatschap een brief over de betaling. Op je persoonlijke profielpagina 'Mijn Eigen Huis' kun je zien wanneer je nieuwe lidmaatschapsjaar ingaat.
Nee, het is niet mogelijk om de contributie in termijnen te betalen. De contributie betaal je één keer per jaar.
Het kan zijn dat de betaling en de herinneringsbrief elkaar gekruist hebben. Of, bij een automatische incasso, is het afschrijven van de contributie wellicht niet gelukt. Dit kun je zelf nakijken in je bankafschriften. Zijn beide opties niet van toepassing, neem dan contact op met ons Informatie- en Adviescentrum.
Neem contact op met ons Informatie- en Adviescentrum. Daar word je verder geholpen. Check vooraf op je persoonlijke profielpagina ‘Mijn Eigen Huis’ of daar de juiste adresgegevens staan.
Betaalgegevens wijzigen
Je betaalwijze pas je eenvoudig aan op jouw persoonlijke profielpagina 'Mijn Eigen Huis'. Houd je inloggegevens bij de hand.
Neem contact op met ons Informatie- en Adviescentrum. Aan de hand van een aantal vragen proberen we te achterhalen wat er fout is gegaan en helpen we bij het correct doorvoeren van de betaalwijze.
Ja, de machtiging tot automatische incasso komt automatisch te vervallen bij het opzeggen van het lidmaatschap.
Nee, met het intrekken van de machtiging tot automatische incasso ben je nog steeds lid.